Starší
No a nějaký ten čas po blogu jsem o rok starší i já sám. Číslo vypadá stále hrozivěji, ale ještě ne nijak hrozně, jako třeba 30 (já vím, provokuju ;) ). Každopádně už se čím dál tím více vzdaluji bezstarostnému teen, vzpomínky na gympl jsou stále mlhavější a ty na základku připomínají spíš záblesky paměti z doby, kdy mi byly 4 roky, než 10 let vzdálenou historii.
To, že utekl rok, si uvědomuji většinou spíše při Novém roce. Bilancuji a říkám si, co jsem stihl a co jsem stihnout chtěl. A co s tím udělám do budoucna. Když mám narozeniny, je to pocit trochu jiný. V tom lednu vidím spíše plány do budoucna a život před sebou, no v srpnu to na mě působí malinko jinak a říkám si, co všechno už mi uteklo a nevrátí se.
Nebýt prima zkouškového, návštěvy kamarádky z Prahy v Brně, nových kontaktů a pracovních příležitostí, návštěv prarodičů, perfektního tábora s Lojzou, více jak 600 kilometrů ujetých na kolech skrz celou republiku, významných změn v mém podnikání, jež odtajním až za nějaký ten týden, nebýt rozlučky s Cucu, vína na hodech v Komíně, běhu a skoropůlmaratornu, Komety, last minute výletu do Hradce Králové, neskutečně zábavného posezení s kamarády u BANGu, perfektního výletu na Pálavu, časomíry na HM BikeTour, demonstrace za lepší přístup města ke sportu, výjezdu do Znojma, nebýt rodiny, nebýt WebExpo 2008, Evy, Vaška, koncertu nesmrtelných Queen, nebýt toho, že mě čeká půl roku ve Finsku… A samozřejmě při tom všem – nebýt všech mých perfektních kamarádů, známých, spolubydlících…
Nebýt toho všeho, možná by mě i trápilo, že nemám holku. Ale asi ani netrápí. Práce, škola, půl roku ve Finsku, prázdniny kdovíkde (Norsko? Maďarsko? Tábor? Cyklovýprava?), zima třeba ještě úplně jinde (Argentina?)… Tak si říkám… Kde já bych na ni vzal čas?
Ale tak… Víme, jak to s těma holkama je. S časem nikdy problém není. Ani člověk neví jak, ale na ni si čas prostě udělá. A to ostatní? Na tábor jede, ale musí se vyvléci ze spárů domova či přítelkyně, na kola odjede, ale noci stráví psaním povinných esemesek, na víno si zajde, ale dává pozor, aby mu drahá polovička nenadala, vydělané peníze najednou dělí dvěma a lístky na koncerty naopak dvěma násobí. Že existuje běh nebo kolo mu musí připomínat kamarádi a stejně oboje zůstane v oblasti „jasně, jednou…“. Na BANG není čas, drahá polovička plánuje něco jiného, ona ta hra ji přece jenom už omrzela a tak asi ani příště… Když napíše kamarád něco před půlnocí, ať se staví na 2 hoďky do klubu na jungle, nebo kamarádka, ať jede za 7 hodin jen tak do Hradce, raději ani neodpoví, protože by mohl vzbudit ten svůj poklad, který chrní vedle něj. Pokud slečna neholduje hokeji, začne ho sledovat akorát tak z televize a jestli náhodou zajde na stadion, usadí se pohodlně na sedačku. Někdy třeba i zatleská, aby teda ti jeho borci vyhráli. Ale potom rychle domů, ne aby se šlo na pivo, to by zase slyšel, v kolik že se vrátil… Kamarádi, známí a spolubydlící jej začnou škrtat z pozvánek na párty, protože vědí, že má stejně jiný program. Do jeho slovníku se dostává „asi nepůjdem“, „nám se nechce“, „budeme unavení“, „jedeme jinam“, „společný večer“.
Nenavážím se do nikoho konkrétního. Navážím se do všech ;) . Sbírám postřehy, srovnávám. Jistě, mít slečnu je super, to nepopírám. Láska je něco, co je určitě nenahraditelné, jedinečné a dost věcí stojí za ni obětovat, ale stejně mi někdy přijde, že ty obětiny… Jednoduše – zastávám názor, že všechno má svá pro a proti. Já si mohu jít a jet kam chci, kdy chci, s kým chci. Piva a vína mohu teoreticky vypít co mi játra dovolí, na výlety mohu jezdit klidně každý den, pokud budu mít aspoň pár stovek na účtě. Nic mě neváže a když zítra někomu kývnu na to, že se přestěhuju na 3 roky do Mongolska, nebudu mít téměř žádné výčitky svědomí.
Jsem svobodný. Volný. To znamená, že nikoho nemám. Nemám se o koho opřít, koho opravdu milovat, nemám koho pohladit. Ale také to znamená, že se nemusím na nikoho ohlížet a mohu si dělat opravdu co chci, mohu zažít co chci. Být volný neznamená sedět v parku, pozorovat šťastné páry a pak si za keřem v depresi řezat žíly. Být volný znamená užít si svět. Dokud to jde ;) .
Ondra 2. 9. 2008 v 08:38
Přeju všechno nejlepší, a ať ti to vydrží! ;-)
Janda Martin 2. 9. 2008 v 12:36
Taky se přidávám ke gratulaci.
Maple 2. 9. 2008 v 18:21
No… užij si toho, že jsi volný. Navážení považuju jen jako tichou závist, velmi brzy přijde doba, kdy se to přehoupne a nebude to „ty s náma už nejdeš do hospody?“, ale „my s tebou už nejdem, bo my máme nějaký svůj program…“ prostě ten počet těch se slečnou a bez slečny se obrátí a tak to má být, přijde to s časem, věkem.
Nelze být ve dvou a chovat se jako jeden. Vždy jsou to dva, každý má své koníčky a jestli jsi chodil 4× týdně běhat, teď prostě budeš chodit 2× a 2× budeš fandit u řeky rychlostním kánoím, bo slečna prostě zrovna sjíždí řeku ;-) A nebo nebudeš fandit a budeš dál běhat jako dřív, ale pak je asi něco špatně (dle mého názoru). To je na delší filosofickou debatu :-)
markoph 2. 9. 2008 v 23:08
Všetko najlepšie!
Ad priateľka – to je na dlhšiu filozofickú debatu :P
Littlemaple 3. 9. 2008 v 13:33
Snažil jsem se tu delší filosofickou debatu článkem otevřít ;) . Asi nebyl dostatečně provokativní :D .
Maple 3. 9. 2008 v 15:18
Nadhodil jsi to asi nešikovně.
Něco ve stylu „ohoóó, já nemám boty, já sem king, bo mě nemůžou žádné boty tlačit, nemusím řešit tkaničky, když jdu s někým ven, tak se pořád zastavuje a říká – nezlob se, mi se rozvázala tkanička – povím vám, to je docela opruz toto, nemusím řešit žádný design, nikdo mi do toho nekecá, jestli mají být zelené nebo červené, být bez bot je free, je to úžasné a musím si to užít…“
Mé reakce jsou možná trochu drsné, ale přesně k tomu mě ten článek vyprovokoval, nikdy by mě ani nenapadlo do toho takto rýt ;-)
markoph 3. 9. 2008 v 18:08
Mňa ten článok neprovokuje. Po prečítaní som mal taký hnusný pocit. Akoby si musel so seba dostať to, aký si zúfalý z toho, že sa ti neozývajú kamaráti, ktorí majú partnerov. Pretože títo kamaráti majú vlastný program, ktorý ty nemôžeš ovplyvňovať :)
Littlemaple 3. 9. 2008 v 20:26
Zkusím to napsat stručně a jinak. Dejme tomu, že pokud člověk nemá partnera, je okolím vnímán jako chudák a ostatní ho chlácholí, že se to brzy spraví. Takovýto pohled jednoznačně dává najevo, že nemít partnera je silná vada. Já se snažím v článku dojít k tomu, že nemít partnera není vada, ale jen jiný stav, který má jak své zápory, tak klady. Nevnímám období bez partnera jako čas, kdy bych měl ležet v depresích. Hodně lidí to tak bere a ani nad tím nepřemýšlí. Pokud nikoho nemají, myslí si, že jsou nemocní. Já to vnímám naopak jako příležitost využít výhod takového stavu a žít trochu jinak.
Nechci ani tak říct, že platit 2× tolik za lístky do kina, když tam jde člověk s prima holkou, je špatné. Spíš chci říct, že když je člověk sám, může si najít pozitivum třeba v tom, že platí lístek jeden a může jít na film se čtyřma holkama :) . Ale samozřejmě, až potká nějakou tu nejvíc nejlepší holku, rád za ni lístek zaplatí, rád přijde brzy domů, rád nepůjde na hokej. Nebude až tak free, ale zase bude mít na druhou stranu tu prima holku a to je dostatečná odměna. Kdyby se mu stýskalo po té volnosti, musí si asi ujasnit priority.
To, do čeho tady zabrousil markoph, je na jiný článek. Samozřejmě se nezadaný člověk musí vázat zase na kamarády nebo rodinu, protože do ZOO asi sám nepůjde. Jestliže se stane, že všichni jeho kamarádi jsou zadaní, mají „jiný program“ a on nemá s kým jít do ZOO, může být zoufalý. A to se určitě stává, protože pokud je člověk zadaný, má „jiný program“ skoro pořád a kamarádi ho přestávají zajímat.
Odbočím… To podle mě v extrémních případech není dobře, jelikož přestane zajímat ty kamarády a když se s partnerem nedejbože rozejde, zjistí, že žádné nemá a je opravdu sám. Kamarádi jsou opravdu prima a i když má člověk prima vztah, měl by si na ně udělat spoustu času. Jsou to přeci lidé, kteří jsou mu hned po jeho drahé polovičce nejblíže a trávit s nimi čas je přeci tak fajn ;) .
Teď se zase vrátím – jsou-li kamarádi zadaní, nemají většinou čím dál tím více čas na své přátele. Čím je člověk starší, tím více jeho kamarádů je zadaných. Co z toho plyne? Aby ten nezadaný nebyl zoufalý, musí mít dostatek kamarádů. Klidně i zadaných, protože oni mají čas, jen ne tak často. A v nejhorším si musí umět poradit sám. Patří to k tomu a je to jedna z nevýhod takového stavu. Když má člověk holku a chce najít někoho pro výlet do ZOO, pravděpodobně najde :) . Druhá věc, která z toho plyne je, že čím je člověk starší, tím těžší je být free. A proto, pokud si chce člověk nevázaně užít, měl by to udělat co nejdříve, dokud nikoho nemá, protože pak to bude už jen horší a horší s realizací.
Já si užívám, dokud to jde a z kamarádů jsem někdy zoufalý, ale jen jednou v životě to bylo tak moc, že jsem měl potřebu něco napsat. A byla to jenom básnička ;) .
Littlemaple 3. 9. 2008 v 20:26
He, komentář delší než článek? :D Prý stručně…
Hippo9 3. 9. 2008 v 22:49
Tímhle článkem si rozpoutal, jak koukám, docela zajímavou diskuzi. Přispěju svou zkušeností. Jsem taky singl a free. Tvrdíš ve článku, že je to super a v podstatě ti nic nechybí až na tu lásku a můžeš si tak daleko víc užívat. Ale jak tady správně poznamenal Maple, počet free přátel se bude neustále zmenšovat a kruh se kolem tebe uzavírat. Máš to štěstí, že kamarádi kolem tebe asi nejsou všichni zadaní a máš s kým jít do ZOO, když chceš:)
Já třeba takový štěstí nemám, mí dva nejlepší kámoši se dali dohromady (holka a kluk samozřejmě:)) a jelikož jsem díky výběru školy, kdesyk v háji daleko od domova a ještě ke všemu jsem si vždycky kolem sebe budoval jen úzkou skupinu kamarádu, tak do ZOO už nechodím. Takže v mém případě být singl zas tak super není a raději bych nemohl jít do hospody, nemohl jít na hokej, kolo viděl jen jednou za rok při vyklízení sklepa a násobil všechno dvěma:)
Vždycky záleží na štěstí. Buď rád, že si to můžeš užívat. I když z toho článku cítím takové lehké přesvědčování sebe sama, že je to tak pro tebe lepší. A depresemi, že bych si podřezával žíly, netrpím. Jen si dokážu představit v současnosti svůj život líp, než jen být single:)
Maple 4. 9. 2008 v 08:03
hippo9
K těm kamarádům ještě. Říkám, že „kamaráda na squash nebo do hospody“ najdeš vždycky. Může to být kolega v práci, spolužák, může to být víceméně kdokoliv. Pokud tví přátelé nejsou zrovna k dispozici, pak je asi nejjednodušší zabrousit do nových vod. Přimotat se k nějaké akci, odepsat na inzerát „hledám spoluhráče“ a podobně.
littlemaple
Taky mám trochu pocit, že si to maličko namlouváš, nicméně se teď bavíme o stavu, který se nezmění tím, že si přiznáš, že si to namlouváš a nebo ne. Tedy na výsledku to příliš nemění. Pokud ti to takto pomáhá si to lépe užít, tím lépe. Jinak souhlasím, že vyblbnout a vyřádit se je jistě lepší v tom ušatém věku… ;-)
A zanedbávání kamarádů? Všechno má samozřejmě své meze, ale až budeš jednou přemýšlet nad tím, jestli ten večer věnovat své slečně a nebo kamarádům – řekneš si: „až mě holčina opustí, tak mi zůstanou jen ti kamarádi a proto je nesmím teď zanedbávat“ a nebo třeba „s kamarády žít nebudu…“ ;-)
Littlemaple 4. 9. 2008 v 13:43
Jak jsem psal – pro takový styl života, jaký momentálně provozuji, je důležité udržovat kolem sebe silnou vrstvu lidí. Nebýt ostýchavý (a já s tím mám někdy o hodně větší problémy, než se může zdát), být trochu „do světa“. Je důležité umět přijít mezi neznámé lidi a během 5 minut si z nich udělat známé, kamarády. Jít po ulici a každých 5 minut někoho zdravit, protože ho znám odtamtud, odtamtud… Na toto má nekonečné nadání Lojza, já mu tiše závidím a snažím se učit ;) . Má to své nevýhody, ale v rozumné míře je to dobré.
Čím více lidí kolem sebe takto člověk má, tím je také větší pravděpodobnost, že narazí na nějakou tu nejvíc nejlepší slečnu. Toto se mě osobně s opravdu velkou úspěšností vyhýbá, ale věřím že i tak se asi spíše najde mezi 80 lidma než mezi 8.
Můj názor na zanedbávání kamarádů je určitě ovlivněn tím, že nemám jiný pohled než ze strany zanedbávaného a o objektivitu toho názoru se snažím jen jakousi empatií. Nebudu zastírat, že není tak nestranný jak bych chtěl, ale neustoupím z toho, že je třeba najít rozumnou míru a že vymazání kamarádů ze života by mě bolelo opravdu hodně, slečna neslečna. Holku, které vyhovuje uzavřít se ve vztahu a přestat komunikovat s okolím (mým nebo jejím, to je jedno), bych asi neskousl.
A že si něco namlouvám? Určitě je mi líto, že nemám holku. Holka je fajn. Vidět nějakou prima holku, nebudu ani minutu zvažovat, jestli obětuji svou „volnost“ (samozřejmě ne věci jako Finsko apod.). Ale snažím se naznačit, že být bez ní není konec světa a že i v životě bez partnera může být strašná spousta chvil, kdy mi hlavu zalije ten krásný pocit „svět je tak krásný a já jsem strašně rád, že jsem tady“. Nemůžu si pomoci, ale je to tak těžké z pozice zadaného pochopit? :) Namlouvám si snad ten skvělý pocit, že se mi na světě líbí a že nějaká věc, co jsem prožil, byla jedna z těch nejlepších, které jsem kdy prožil, i když jsem byl např. jen s kamarády? :) Nechci ani tak říct, i když to může být z článku cítit, že být single je lepší než mít vztah. Chci říct, že být single může být hrozně fajn. Je vidět ten rozdíl? ;)
Littlemaple 4. 9. 2008 v 13:47
Jinak dodám, že se nesnažím provokovat ani se hádat. Diskusi jsem vyvolal, protože mě zajímají názory ostatních, protože mě v tuto chvíli baví přemýšlet nad takovýmto tématem. Těším se tady na každý váš komentář a půl dne potom v hlavě skládám odpověď – srovnávám si myšlenky :) . Takže díky :) .
sabe 4. 9. 2008 v 19:15
Osobne teda nemam pocit, ze som vo vztahu nejak obmedzovana… a nemam pocit, ze by som obmedzovala priatela. Ano, obcas proste povie kamosom nie, pretoze bude so mnou, ale zase tiez sa casto stane, ze zase povie nie mne :) A obcas mu v tom nezabrani ani to, ze som nieco vymyslela… Takze pomer vo volnosti ked si free a ked si vo vztahu moze byt podobny :) Samozrejme, nie uplne rovnaky, ale dost podobny. Pretoze ked si vo vztahu tak stale si tam ty a ona. Navonok sa mozete tvarit ako jeden a mat spolocne plany, ale medzi vami dvoma ste stale dvaja a kazdy ma svoje vlastne nazory, vlastne plany, vlastny zivot. A je len velmi stastna okolnost, ze tie plany a zivot zahrnaju aj toho druheho :) Opisal si tu vztah takmer ako nieco zle, cas a peniaze pohlcujuce, ale pritom to tak vobec nemusi byt :) Mozes naucit slecnu, ze raz platis ty, raz ona, jeden vecer budete spolu, druhy pojdes chlastat… Myslim, ze kamarati to lahko pochopia, vela z nich slecny ma a kto nema tak urcite mal alebo chce mat :) Takze ti tak maximalne tisko zavidia :) Samozrejme ale je treba poznat tu hranicu, aby sa na teba jedna alebo druha strana nevykaslala :) Ono to dost zavisi na kazdom osobne, neda sa to nejak zovseobecnit :)
Maple 5. 9. 2008 v 08:15
Každý svoje plány, vlastní život. No to platí do chvíle než máte společný život ;-) Pokud i potom máte každý svoje plány, tak to vztahu moc nesvědčí :-)
Littlemaple 5. 9. 2008 v 09:33
Ano, v článku jsem to pojal jako něco zlé, ale když jsem to psal, měl jsem za čtenáře člověka, který je sám a je z toho smutný. Chtěl jsem ukázat, že být sám není vůbec hrozné a že smutný být nemá :) . Proto tam bylo to tvrdé srovnávání. Nemělo v podstatě prezentovat vztah jako něco hrozného, do čeho bych nikdy nešel. Věřím, že takoví lidé jsou, život single jim plně vyhovuje, ale já si spíš chci ten single život užít dřív, než bude pryč a nesmutnit z toho, že ještě pryč není :) .
Jak říkám – jsem pro, aby se ve vztahu rozhodování kamarádi vs. partner dostalo do rozumné rovnováhy (tím nemyslím 50/50, ale rovnováhu, která prostě bude fungovat). Není zdravé izolovat se od ostatních a není zdravé úplně oddělit své plány. Je to možné, když se oba domluví a jde o něco jako… Třeba když jeden jede na rok pryč apod. Potom asi mají rok každý jiné plány :D . Ale pokud by měl vztah pokračovat, vrátí se pak k původnímu a zase normálně dál fungují. Když pominu to, že rok bez druhého je pro vztah drsná zkouška…
Sn 5. 9. 2008 v 15:48
Ano, „single“ čtenáře by článek asi povzbudil, ale dojem jsem z toho měl podobný jako Maple či Markoph…
Lojza 5. 9. 2008 v 18:55
Peknej zapis, ale nesouhlasim s koncem, ze zenska je pritez. Jen v pripade, ze si blbe vyberes. Ber nakou, co kali a dela voloviny a je to. A, pokud muzu radit, z zadnou nebud dyl jak 14 dni a pak mas uplne vystarano, vsechna pro u sebe a proti zadna! :)
markoph 5. 9. 2008 v 20:34
Lojza, ty si mýliš náhodnú známosť, ktorá ťa nechce, so vzťahom ;)
Lojza 6. 9. 2008 v 01:05
markoph: ani ne. To je bezstarostna znamost, kdy opousti muz, ne zena… Proto je to zcela koser a ferovy.
Littlemaple 6. 9. 2008 v 01:29
Ještě pár komentářů a předstihneme článek o Linuxu a Windows… Jen tak dál, tohle je lepší téma než operační systémy :D .
Lojzo, jak říkám, ani jsem nechtěl tolik dát najevo, že ženská je přítěž, jako spíš, že bez ní si člověk sice něco užít nemůže, ale zase se nemusí tolik omezovat (je to jasné – když je člověk sám, neomezuje se, když není, omezí něco v rámci záměrné tolerance a ještě rád). Článek vyzněl opravdu jinak, ale předpokládám, že jsem to v komentářích objasnil.
I když si vybereš holku, která je na stejné vlně, která bude dělat voloviny přesně jak chceš, nezamezíš tomu, že v rámci toho vztahu budete určitým způsobem omezovat jeden druhého (a teď to nemyslím nijak zvlášť negativně, čili feature, ne bug ;) ). Takže když je člověk sám, stejně je volnější a může si víc dělat co chce. Je to logické a prostě to tak funguje, jsou to váhy, něco za něco. A opět… Já chtěl v článku naznačit, že když je člověk sám, sice je to blbé, protože nemá toho partnera, ale na druhou stranu si zatím může užívat i té svobody.
Nakousl jsi ale nové téma… Bezstarostná známost na 14 dní… Nevím no, asi to není úplně to, co mě přitahuje. Jak to funguje? Sbalíš někde holku, párkrát se s ní „pobavíš“ a po nějaké době ji opustíš? Napíše ti ještě pár SMS, ale tebe už nebaví, jdeš si hledat nějakou jinou. Nevím, jestli takto funguješ nebo jsi toto myslel, každopádně mi to nepřijde moc košer a fér ;) . Můžeš to nějak rozvést nebo obhájit?
Lojza 6. 9. 2008 v 14:54
Jo muzu. I kdyz 14 dni chodit a pak nasrat je celkem na nic, pac je tu ta lhuta 14 dni, kdy ses svazanej.
Ale proc nemit stalou znamost:
A co hlavne, vztah je o cem? Co je jeho hlavni naplni a vysledkem? Mnocho sexu s jednou osobou a meni par decek, nic vic nic min. To prvni jde bez dlouhodobeho vztahu, to druhe taky. :)
Na to, aby ses mel dobre nepotrebujes zenu na dlouhodoby vztah. Nebud hamoun a nenechavej si jednu jen pro sebe. Ver mi, osobni zkusenost. Klidne mej zenu, se kterou si uzijes jednou za cas, neni to zas tak spatny a diry mezi tim vyplnuj jinou. Kdyz to dobre rozvrhnes, mas paradni „harmonogram“, ktery je ekvivalentni vsem kolem tebe, jen ty mas neco na vic, co oni nemaj. Uplnou volnost a svobodu. Hodlate se mnou nesouhlasit? Chudacci, ti co sou v prdeli si dycky nejvic stezujou na nekoho, kdo se ma fajn.
Karel 7. 9. 2008 v 21:51
Už jsem nevěděl na co bych se na netu podíval, protože sledování onlajnu z Vídně, kde hraje Kometa, není samo o sobě moc zábavný zvlášť proto, že jde jen o změny stavu. Nějakou haluzí jsem dostal nejdřív na Žankovy živnostenské stránky a pak tam byl někde odkaz na tenhle blog. Další haluzí jsem se dostal k tomuhle článku. Jelikož mě docela zaujaly komentáře, tak jsem si ten článek pak taky přečet a jelikož bude ještě třetí třetina, tak jsem taky přihodím své zkušenosti a názory do mlýna.
Nejdřív k tomu, co je v článku. Myslím, že to jak popisuješ vztah je sice možná někdy i pravda, ale a%t už je to jak chce, tak to bereš už tak, že s tou holkou žiješ, máte společnou domácnost a podobně. Tohle ještě většině z komentátorů nehrozí, takže vztah v našem věku vypadá úplně jinak. Musím říct, že jsem se i docela pobavil, když jsem si představil své počiny, při některých věcech, o kterých psal, že se ve vztahu dějí nebo nedějí. Například večerní psaní sms. To je něco, co jsme s Cucu nikdy nedělali a asi se k tomu ani zatím nechystáme (pro neznalé Cucu je má vyvolená, se kterou jsem už přes 5 let). Další jak že zajdeš na víno, ale nedáš si ho tolik kolik bys jinak mohl. No to bych se hádal. Kdo mě zná, ví o čem mluvím a hlavně další zkušenost s tímhle, jel jsem do Břeclavi s Igorem a Mártym a Cucu říká, ať se tam moc neopiju. Já na to jasný neboj. A co se nestalo, zlil jsem se jak největší hovado, někde u Dyje jsem ukradl předevšema cedli a tak dále. No Cucu mě moc nepochválila…;) No takže tak.
Teď k těm komentářům. Už si sice ani nepamatuju, co v nich všechno je, ale nevadí. No rozhodně si nemyslím, že by to bylo nějak o prachách a dělení dvěma. Já su sociál a když s Cucu někam jdem, tak si každej platí to svoje. Samozřejmě něco jinýho jsou dárky a různý podobný útraty. To se ti asi s kámošema většinou nestane, ale zas se ti nestane s kámošema to, že máš radost z toho, že mají oni radost díky tobě. Teda aspoň ne v takovým měřítku, v jakým je to u tvé holky. Je to něco jinýho. Když jsi sám, tak se nemusíš omezovat, to je pravda a jak postupem času s ní žiješ, tak je to omezení určitě častějsí. Nicméně pokud už jste spolu dost dlouho, tak to taky znamená, že se zvládáte tolerovat a že ty omezení nejsou zas až tak něco extra. Prostě pokud se máte fakt rádi, tak si dokážete oba najít čas na to, na co byste chtěli. No co se týče toho co psal Lojza. Myslím, že záleží na člověku jakej „styl“ vztahu preferuje. Esi je Lojza spokojenej takhle, tak mu to přeju. Mě by to asi neuspokojovalo, ale nějakou dobu, zvlášť v našem věku, má mít pokaždé jinou určitě něco do sebe. Já su ale spokojenej tak jak to mám. Jinak to první ti vymluvit můžu. Mít hafo sexu s jednou osobou a nemít s ní vztah nejde…;) Teda podle toho, co bereš za hafo sexu. No ale myslím, že to hlavní tady nikdo nezmínil. Ať si říká kdo chce co chce, tak i když seš sám, nebo i když máš vztahy na pár dní, tak ti ani kámoši ani nikdo jinej nevynahradí oporu, kterou v milující holce máš. Můžeš mít sebelepší kámoše, ale tohle ti to nenahradí. A kdo by mi chtěl tvrdit něco jinýho, tak ještě nebyl ve sračkách. A vůbec když jsi sám, tak toho můžeš zažít hafo, ale i když někoho máš tak toho můžeš hafo zažít, možná v menší míře, ale taky můžeš zažít něco, co single človek nezažije a nezažije to ani člověk, co má vztahy na pár dní. Nikdy nezažijet ten pocit, kterej tebou probíhá, když třeba jen ležíš a dívaš na svoji holku, jak spí, nebo když se vedle ní probudíš a další. Nic takovýho ti žádnej kámoš ani mařka na pár dní nedá. A ač teď neprožívám zrovna nejlepší období, tak ve vzathu mám všechno v pořádku a nedokážu ani vyjádřit, jak jsem štastnej, že takovou holku a takovej vztah mám.
Tak by bylo ode mně pro tuto chvíli vše. Teším se esi budou nějaké další komentáře…;)
Littlemaple 7. 9. 2008 v 23:35
Lojzo, četl jsem ten tvůj komentář a chtěl jsem ti na to něco napsat, ale Karel to stihl napsat za mě :) .
Ach jo, Lojzo, měnit co 14 dní holku je možná lepší varianta toho „být single“, ale podle mě to má daleko do toho, co ti dá vztah. Chybí tomu prostě pár zajímavých věcí, namátkou třeba LÁSKA apod. ;) . Jestli jsi tak spokojený, budiž. Není to asi úplně varianta pro mě, ačkoliv to zní jako zajímavý úlet a já jsem pro každou špatnost. Jenže… Pokud se řekne holka, nepředstavím si sex, ale to, že ji můžu obejmout, že cítím její oporu a ona moji, že se usměje, že má radost a já mám radost z ní. A tak :) .
A Karle, máš pravdu. A popravdě musím přiznat, že když jsem psal ten článek a přidával do inkriminovaného souvětí nějaké to negativum, vyskočilo mi vždycky v hlavě – ale vždyť u Karla s Cucu je to jinak a přece to funguje ;) . A je to tak, je spousta cest, jak se dá vést vztah a určitě jde vést tak, že se člověk může radovat ze svojí holky a přitom si užít spoustu prima věcí, ať už bez ní, nebo ještě lépe s ní (a třeba navíc i s kamarády). Záleží to i na ní, jaká je. Omezení tam budou, ale lze je určitě mnohonásobně vykompenzovat tím, že má člověk někoho, koho miluje. Navíc si i tak může spoustu věcí užít.
Nezadaný člověk je volný, může si užít více než ten kdo má slečnu, ale zase jak se to vezme, protože přichází o dost věcí, které lze zažít jen ve vztahu (píšu to schválně takto, protože kdybych napsal „s holkou“, tak by to zahrnovalo i Lojzův styl ;) ).
Takže jak bych to shrnul… Určitě se díky těmto komentářům vyvíjí i můj názor a momentálně to vnímám asi tak, že když má člověk holku, je to super a je to nenahraditelné. Když ji nemá, nemůže to nijak nahradit, nemůže si užít stejně dobře, ale může využít toho, že je sám a užít si jinak. Nebo si proste užít i tak, přestože nemá holku. Neměl by si sednout do kouta a smutnit, že tu holku nemá, i když ho to někdy přepadne… Měl by jít do světa a vyždímat z něj maximum, co mu současný stav dovolí.
Článek jsem napsal, protože jsem přemýšlel nad tím, že nemám holku. A přemýšlel jsem nad tím, jak moc mi to vadí a jestli mi to opravdu vadí tolik, jak by se mohlo zdát. Jestli přece i bez toho nemám prima život. Vzniklo to, co jsem napsal a myslím, že je to logický odraz toho, jak žiju. Je v něm cítit kontrast mezi tím, jak může žít single a tím, jak mohou spolu žít dva lidé. Proto to asi není objektivní srovnání. Máte pravdu v tom, že tu holku opravdu nic nenahradí a že tomu pořád něco chybí. A já mám (aspoň myslím) pravdu v tom, že i když tomu něco chybí, neměl by člověk přestat ŽÍT. Užívat si ;) .
Lojza 8. 9. 2008 v 00:33
Ad Karl kurfirst von Theodor, Zan a uplne vsichni ostatni:
Jak tak koukam, ocividne jsem tu sam s timto nazorem. Na druhou stranu vase pohnutky neshazuji, nemyslim, ze jsou spatne, jen si myslim, ze je na ne nak moc brzo. Styl co ziju mi ted vyhovuje a treba bude vyhovovat alespon do 30. Pak uz samozrejme zacnu preferovat jedinou osobu, ALE. Je tu velke ale. Muze se stat, ze klidne zitra kompletne zmenim nazor, stejne tak, jak se muze zmenit nazor Karla, Zana, Cina, Markopha a ostatnich zucastnenych krom Mapla, tam bych to nedoporucoval :). Kdyz se na to nezaujate mrknu, je tu pekne videt, jak se nazory lidi na stejnou vec uplne diametralne odlisuji a kazdej popisuje ve velkym to svoje, jak zije. Kde jsou opacne poly pekne videt mezi Karlem a Zanem.
Ale este mam jednu vyhradu na Zana:
Bylo to mojim spatnym napsanim a vyznelo to spatne. Vztah na 14 dni je sux a na p… Ano, mel sem v historii mnoho moznosti upnout se na jednu zenu a nejak se mi „nastesti“ nechtelo. A kdyz sem to chtel zkusit, tak to dyl jak 14 dni neklapalo, pac sem zas vybral spatnou osobu. A to me pomerne dobre naucilo, ze neni kdyz nechci mit dlouhodoby vztah, tak nema smysl ho zkouset zacinat. Ale mit kolem sebe zeny, ktere vidis 4× za rok a pokazde to dopadne stejne, to ti musim rict, ze je pomerne pekne a stoji to za ozkouseni. :)
Karel 8. 9. 2008 v 19:15
Nebo na to můžeme jít jako Záviš: „Já jsem zamilovaný, zamilovaný, zamilovaný, zamilovaný…Za piču všecko to stojí.“ ;)
Littlemaple 8. 9. 2008 v 23:24
Pánové, tohle je seriózní médium :D …!
Karel 10. 9. 2008 v 20:51
No je to poznat už podle lidí, podílejících se na komentářích…;)
Beda :-) 15. 10. 2008 v 23:59
Tak je na case, abych prihodil do kotle!
Ja si myslim, ze zakladem vseho je good deal. To je stav, kdy menis presnou porci sveho casu a tedy treba i byti omezen za neco jeste lepsiho. Tedy treba za pomilovani se svoji pritelkyni a nebo jen koukani na vychod slunce v 5 rano. Jinak vsechny ty hruzy o velkem omezeni a nedostatku casu jsou pouze ukazky toho, jak si to nekteri (me nevyjimaje) zaridili a nebyli z toho nadseni. Karel je perfektni dukaz, ze zaridit si to tak, abys mohl jit na party, hrozne chlastat a pak prijit za svoji pritelkyni a pomilovat se s ni je mozny. Proste jen zalezi na volbe a jeste jedne malickosti. Zkusenosti.
A tady budu hajit zas trosku Lojzu. Kazda faze ma v zivote svuj smysl. Ne nadarmo je clovek nekdy dite, nactilety, dospely, starsi az duchodce. Stejne tak maji faze free az pevny vztah sve misto. Je pouze na kazdem z nas jak moc ceho chceme. Nechci rict, ze nutne musite mit predepsany pocet zkusenoti na dobry vztah viz treba Karel, ktery zacal brzy a jit 5 let je v klidu. Ale myslim, ze nekteri proste chteji vic a ja se k tomu tez klonim. A proto myslim ze pokud treba do 30 nekdo bude zit sexem, kamaradenim a nezavaznosti, tak na tom neni nic spatne. Ovsem nesmi zapomenout trenovat i vzah. Byt s nekym na 14 a pak zas sam, byt free a pak zas nekoho potkat a byt s nim treba rok a pak zas free. To je podle me dobry pomer, jak nasbirat zkusenosti s obou oblasti.
Konec je ovsem jasny. Lasku nic nenahradi a prave vsechny ty nabrany zkusenosti, okruh znamych atd, ma pouze napomoci a v nekterych pripadech vubec umoznit, aby byl tento uzasny, perfrektni, a vecny vztah mozny. Jen k tomu proc umoznit: Predstavte si, ze dva lidi jsou sice sobe souzeni, ale jsou na sebe jeste prilis mladi. To pak zazijou treba strasny muka nez se dostanou(nebo nedostanou) pres nejaky veci, zatimco kdyby prisli jako jiz par vztahy pouceni, nemely by naopak zadny problem.
A zaverem nutno dodat, ze at uz je vztah jakykoliv, kamaradi jsou potreba vzy a nikdy by se nemeli zanedbavat! Pritelkyne umi ledascos, ale poradne zakalite jenom s kamosema :-D